5 червня, в Луганську відбулася презентація соціальної програми «Банк добрих справ». Цей проект - спільна ініціатива АБ «Укргазбанку», Фундації імені князів-благодійників Острозьких, Асоціації платників податків України та регіонального фонду-партнера Луганської обласної БО «Фонд громад Луганщини «Хорс» з надання допомоги сім'ям, в яких є тяжкохворі люди, врятувати здоров'я та життя своїх близьких, дотримуючись при цьому закону.
Як зазначають керівники проекту, проблема термінового збору коштів на невідкладні справи (такі як хірургічні операції, реабілітації хворих) - одна з найактуальніших. Здебільшого малозабезпечені люди, змушені продавати майно і збирати пожертви на відкриті банківські рахунки.
«На жаль, більшість українців не ознайомлені з податковим законодавством. В Україні приватні банківські рахунки, навіть відкриті з метою збору пожертв на лікування або операцію, оподатковуються у розмірі 15%, якщо сума не перевищує 10 оподатковуваних мінімумів, і 17% - якщо понад. Виходить, людина зняв зібрану суму, а через якийсь час йому починають приходити повідомлення з вимогою сплатити податок на прибуток з податкової. Крім податку, його також чекають пеня і штрафи », - зазначила заступник Голови Правління АБ« Укргазбанк » Ніна Шпаковська.
За словами Ніни Шпаковської, щоб уникнути подібних негативних наслідків засновниками «Банку добрих справ» було вирішено не тільки провести належну роз'яснювальну роботу, але і зробити прозору систему благодійності допомогою благодійних фондів. У рамках програми було проведено конкурс грантів «Врятуймо добру людину!», за підсумками якого в кожній з 25 областей України відібрали по фонду партнеру. У Луганській області ним став «Хорс». Саме сюди пропонується звертатися усім луганчанам і жителям області, які потребують матеріальної та моральної підтримки.
«Ми можемо стати провайдерами між тими людьми, які хочуть допомагати, і тими, кому потрібна ця допомога», - підкреслила директор Луганської обласної БО «Фонд громад Луганщини «Хорс» Ганна Аладжальян.
Вона також розповіла, що для роботи з Фондом людям необхідно зібрати пакет документів. Це заява, копії паспорта та ідентифікаційного коду, виписка з лікарні з призначенням і необхідною сумою (завірена печаткою), статус малозабезпеченості, довідка про доходи членів сім'ї, дозвіл на публікацію персональних даних. Дані потім будуть заноситися в спеціально розроблену платформу bankdobryhsprav.com.ua, яка об'єднує всі фонди і дозволяє переглядати в реальному часі хід збору коштів, а також їх використання.
Останнім часом розвелося дуже багато шахраїв, які спекулюють на темі благодійності. Робота всіх фондів у рамках проекту «Банк добрих справ» буде прозорою і зрозумілою. Відповідальність та контроль за ними несе банк та Фундації імені князів-благодійників Острозьких.
Прес-служба